Op 27 mei 2016 was de Algemene ledenvergadering van de Stuwruiters. Het was een informatieve avond voor de leden waar iedereen zijn tops en eventueel nog verbeteringen voor de club, voor kon leggen bij het bestuur. Verder werden de leden op de hoogste gesteld van alle gebeurtenissen vanuit het bestuur, en natuurlijk een jaaroverzicht. Het was een geslaagde vergadering maar toch ook wel een beetje dubbel. Het was namelijk de laatste keer dat bestuursvoorzitter John Jansen het woord nam in de jaarlijkse leden vergadering. Al in 1972 nam hij deel aan het bestuur, om in de jaren 90 er een aantal jaar uit geweest te zijn, kwam hij terug met als functie penningmeester. Vanaf 1998 is John al voorzitter van de Stuwruiters en wist deze functie met veel liefde maar ook met veel werk uit te voeren. John is al jaren een geliefde kampganger en ruiter en heeft ontelbare zaken voor de club verricht. Als dank voor zijn inzet heeft hij de titel erevoorzitter bemachtigd en heeft een horloge met het embleem ontvangen. We willen John hartelijk bedanken voor al die jaren en zullen hem zeker missen als grote rol in het bestuur. Natuurlijk blijft John nog deelnemen aan de activiteiten van de club en zal zeker niet uit beeld verdwijnen. Lotte zal de functie van John in het bestuur overnemen, en werd met volle 100% door de stuwleden verkozen als voorzitter.

Niet alleen John geeft het stokje, ook Willy Jansen treed uit het bestuur en dit was dus ook haar laatste vergadering. Willy was vanaf 1995 actief in het bestuur en regelde o.a. het verloop van de officiƫle wedstrijden van de club. Jolein Jansen zal haar functie overnemen in het bestuur. Willy geeft ook de ponyruiters op de club les voor vele jaren, en blijft dit met veel plezier ook nog steeds doen. Als dank voor haar inzet ontving zij een waardebon, hopelijk schenkt het veel plezier.

Verder werden er een aantal leden in het zonnetje gezet. Hans de Jong en Ineke van Zanten waren maar liefst 40 jaar lid van de club en verkregen een glas met het Stuwruiters logo, en een dikke bos bloemen!

Ook Arjan van Zanten, Maja Gerritsen en Corina Hazondonk kregen een speldje voor hun 25-jarige lidmaatschap.

Freek de Lange, Yvonne Frasa en Jolanda de Pijper waren helaas verhinderd. Zij zijn allen ook 25 jaar lid van onze vereniging. Marjan Steehouwer stopt na een aantal jaar met bardiensten draaien, daar zijn wij heel dankbaar voor en dus ook een dikke bos bloemen voor Marjan.